Kamis, 19 November 2015

Berpeluh berlebihan Muka - Urusan Ia Mengawal Ia Dan Menghentikan Ia

Berpeluh berlebihan Muka - Urusan Ia Mengawal Ia Dan Menghentikan Ia

Berpeluh muka yang berlebihan adalah salah satu daripada syarat-syarat hiperhidrosis yang orang cuba untuk menyembunyikan secara konsisten, tetapi agak sukar untuk tidak melihat pada mereka yang menderita. Walaupun ia boleh menjadi kronik dengan ramai orang, bagi sesetengah orang, ia sebenarnya dicetuskan oleh keadaan tertentu yang mewujudkan tergesa-gesa segera tekanan atau keletihan.

Seperti yang anda boleh bayangkan, menakutkan keadaan seperti pengucapan awam, mesyuarat tidak selesa, konfrontasi dan sebagainya benar-benar boleh membuat pesakit yang mempunyai serangan dibesarkan berpeluh muka. Walaupun kebanyakan orang hanya menanggung berpeluh muka dalam situasi intensiti tinggi seseorang yang mempunyai masalah peluh berlebihan mempunyai satu pra syarat berpeluh banyak lagi, menjadi merah di muka dan leher dan paling teruk sekali sedar bahawa orang boleh lihat ia hanya memburukkan masalah.

Sesetengah berpeluh muka, berpeluh ketiak atau berpeluh pada tangan atau tapak tangan adalah satu kejadian yang agak semula jadi untuk rakyat sebagai satu kaedah yang badan untuk bertenang dan menyahtoksikkan badan, pesakit kronik mengalaminya tahap yang sama sekali berbeza dan ia amat bermasalah dalam jangka masa panjang . Selalunya, orang ini tidak perlu berpeluh untuk menyejukkan badan melalui penyejatan, mereka hanya berpeluh sepanjang masa mewujudkan keadaan malu dan hipersensitiviti kepada isu ini.

Berhenti berpeluh muka yang berlebihan adalah paling utama dalam fikiran pesakit dan satu boleh melakukan beberapa perkara untuk meminimumkan kejadian itu. Dengan sedikit perancangan dan membuat kesan keputusan dapat dikurangkan. Kebanyakan orang kerana mereka mendapat lebih tua dan perubahan metabolisme mereka akan mengalami berpeluh lebih kurang muka.

Ubat semula jadi baris pertama anda pertahanan dan paling kos efektif dan saya termasuk:

Berpakaian dengan pakaian ringan dengan bahan bernafas
Memakai semua solek mineral semulajadi
Alkalizing badan melalui makanan tambahan
Mengelakkan keadaan tertekan di hadapan orang lain
Berunding dengan pakar pemakanan untuk semua ubat-ubat herba semula jadi
Lain-lain remedi bukan pembedahan juga boleh cuba jika tiada pelepasan diperolehi seperti melawat dengan doktor kulit untuk sebarang salap atau krim topikal. Selain itu, orang terkejut apabila mendapati bahawa suntikan botox diambil dengan sempurna juga boleh membawa kelegaan.

Tidak kira tahap kebimbangan dan rasa tidak selesa, terdapat perubahan gaya hidup anda boleh cuba yang boleh membuat perbezaan untuk anda. Bekerja dengan mereka secara individu supaya anda boleh memantau keberkesanan mereka adalah kunci untuk mencari penyelesaian yang tepat untuk anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar